سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان-بندر امام خمینی (ره)

معرفی پروژه :

همزمان با احداث راه آهن سراسری کشور در سال 1307 هجری شمسی ، 2 پست اسکله چوبی در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه خورموسی ساخته شد. بندر امام خمینی (ره) حرکت به سوی تحول را از همان دو اسکله چوبی آغاز نمود و امروز با انجام بیش از 35% از کل تجارت دریایی کشور، نوید توسعه ای پایدار را برای منطقه از طریق صنعت حمل و نقل می دهد.

 

جرثقیل های گنتری هیتاچی متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مربوط به تخلیه و بارگیری کانتینرهای 20 تن و 40 تن می باشد که سرعت و حساسیت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به عمر 50 ساله ی این جرثقیل ها، کلیه ی سیستم های برق، اتوماسیون و ابزار دقیق آن ها توسط شرکت مهندسی کاوش نیرو طراحی، خرید، نصب و راه اندازی گردید. عملیات این پروژه با بکارگیری تیمی مجرب و کارآزموده و با استفاده از تجهیزات با برندهای معتبر اروپای غربی ، طی مدت دوسال به طول انجامید. 

سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان

فعالیتهای اجرایی این پروژه عبارتند از :

_ طراحی، ساخت ونصب تابلوهایMV.

_ طراحی، خرید و نصب و کالیبراسیون انواع تجهیزات ابزاردقیق ( حدودا 90 سنسور شامل لودسل ها، انکدرهای موقعیت و سرعت، میکروسوئیچ ها، CAM لیمیت سوئیچ ها، بادسنج، دماسنج، رطوبت سنج، سنسورهای آلتراسونیک و … )

_ طراحی ، خرید و جایگزینی درایو های قدیم با درایوهای جدید.

_طراحی و ساخت تابلو های کنترل مبتنی بر PLC سری S7-400 زیمنس و حذف مدارات رله لاجیک.

_طراحی و ساخت کنسول اپراتوری.

_ تعویض سیستم موقعیت سنج بوم و هویست.

_ جایگزینی دستگاههای تاکوژنراتور با انکدر.

_ تعویض و جایگزینی دستگاه موتور ژنراتور با ترانسفورماتور.

_ جمع آوری و تعویض تابلوهای برق و توزیع.